Dersin Adı | Çok Disiplinli Mühendislik Projeleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FENG 497 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin dördüncü sınıfa kadar öğrendiklerini bilgileri kullanarak 3 veya 5’er kişilik takımlar halinde bağlı oldukları disiplinle ilgili ya da disiplinler arası bir projede çalışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci öğrenmiş olduğu mühendislik teknikleri ile takım halinde bir proje tasarlar, analizini yapar ve iş planları hazırlar. Çağdaş araçları kullanarak projenin detaylarını raporlayabilir ve sunumunu yapar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
2 | Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
3 | Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
4 | Literatür taraması, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
5 | Proje bileşenleri ve raporlama teknikleri, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
6 | Proje konusunun belirlenmesi, Takımların oluşturulması ve proje başlaması, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
7 | Takım proje toplantısı, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
8 | Proje analizi, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
9 | Proje analizi, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
10 | Proje iş akışı ve planı, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
11 | Ara rapor sunumu (Proje raporu ara değerlendirme) | |
12 | Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
13 | Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
14 | Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
15 | Proje gözden geçirme, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
16 | Proje sunumu |
Ders Kitabı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Software Project Management, A RealWorld Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 16 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 36 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 1 | 80 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | X | ||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | X | ||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | X | ||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | X | ||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest